ΣΤΑΥΡΑΚΑΚΗ Σταυρούλα

Διδασκόμενα μαθήματα

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ

 

2021.  Διδασκαλία μετά από πρόσκληση στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών Σπουδών του Dept. of Linguistcs and Comparative Cultural Studies, University Ca’ Foscari of Venice.  Developmental Language Disorder: An introduction (Οκτώβριος 2021)

 

2019. Διάλεξη (μετά από πρόσκληση) στο ΠΜΣ του Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών. Νευροαναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές με έμφαση στην Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή (εαρινό εξάμηνο 2018-19).

 

2016-. Διαπανεπιστημιακό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στις Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου. Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας 

  • Χειμερινό εξάμηνο 2016-7: Μέλος ΣΕΠ στη θεματική ενότητα (ΘΕ)  ΕΑΓ 51: Γλωσσική ανάπτυξη

  • Από εαρινό εξάμηνο 2016-7 ως σήμερα (εαρινό εξάμηνο 2019-20): Συντονίστρια της θεματικής ενότητας ΕΑΓ 53 και μέλος ΣΕΠ στην ίδια ΘΕ: ΕΑΓ 53. Προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου: Θεωρητικές προσεγγίσεις.

 

2015-2018. Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στις Επιστήμες της Γλώσσας και του Πολιτισμού του Τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΑΠΘ, Κατεύθυνση ΄Γλωσσικές διαταραχές και εκπαιδευτική παρέμβαση’. Συντονίστρια της Κατεύθυνσης

  • Νευροαναπτυξιακές διαταραχές γλώσσας με έμφαση στην Ειδική Γλωσσική Διαταραχή

  • Nευρογλωσσολογία (προσφερόμενο και στο ΠΜΣ ‘Εφαρμοσμένη Ψυχολογία, Κατεύθυνση Κλινική Νευροψυχολογία’)

 

2015-2018 Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στις Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Μακεδονίας

  • Σύγχρονες προσεγγίσεις στις αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές (8 εβδομάδες ανά εξάμηνο για τα χειμερινά εξάμηνα των ακαδημαικών ετών 2015-16, 2016-17, 2017-18)

 

2009-2014 Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΑΠΘ

  • ‘Ποιοτικές και ποσοτικές μέθοδοι ανάλυσης δεδομένων’ (εαρινό εξάμηνο 2009-10 & 2012-13)

  • Θέματα Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας ΙΙ: ‘Διγλωσσία, εκμάθηση ξένης γλώσσας και γλωσσικές διαταραχές’ (χειμερινό εξάμηνο 2010-11 & 2012-13)

  • Θέματα Θεωρητικής Γλωσσολογίας Ι: ‘Θέματα Νευρογλωσσολογίας’ (εαρινό εξάμηνο 2013-14)

 

2009-2014  Διαπανεπιστημιακό Διατμηματικό πρόγραμμα ‘Γνωστική και κινητική ανάπτυξη’ ΑΠΘ & Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

  • Συντονίστρια του μαθήματος ΄Γνωστική Ανάπτυξη’ (Διδασκαλία των ενοτήτων που αφορούν στη γλωσσική ανάπτυξη), 2009-12

  • Συντονίστρια του μαθήματος ΄Nευροαναπτυξιακές διαταραχές’ 2012-2014 (κατά το εαρινό εξάμηνο 2013-14, Συντονίστρια σε συνεργασία με την Ι. Τάλλη)

 

2010. Erasmus Mundus Masters Program in Clinical Linguistics, University of Potsdam

  • Argument structure in aphasia.  Διάλεξη μετά από πρόσκληση. Ιούλιος 2010.

 

 

  1. Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην ‘Ειδική Αγωγή’ του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας

  • Διάλεξη με θέμα ‘Παράμετροι διάγνωσης και αποκατάστασης του λόγου σε παιδιά με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή’  (εαρινό εξάμηνο 2010)

 

2010. Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Ειδική Αγωγή του Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

  • Μια διάλεξη με θέμα ‘Ειδική Γλωσσική Διαταραχή: Κλινικά χαρακτηριστικά και μέθοδοι εκπαιδευτικής παρέμβασης’  (χειμερινό εξάμηνο)

 

 

  1. Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Ειδική Αγωγή του Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

  • Μια διάλεξη με θέμα ‘Ειδική Γλωσσική Διαταραχή: Κλινικά χαρακτηριστικά και μέθοδοι εκπαιδευτικής παρέμβασης’  (χειμερινό εξάμηνο)

 

 

2009. EGG (SUMMER SCHOOL IN GENERATIVE GRAMMAR, Poznan 2009)

               http://egg.auf.net/09/docs/schedule.html 

                http://egg.auf.net/09/docs/classes.html

  • Specific Language Impairment and other developmental disorders (with a particular emphasis on Developmental Dyslexia) (5 ώρες, 1 εβδομάδα)

 

  • Bilingualism, Second Language Learning and Specific Language Impairment (5 ώρες, 1 εβδομάδα)

 

2009. 1st Annual Spring School of the Psychological Society of Northern Greece,   

           Nymfaio, Greece 2009: Neurodevelopmental disorders

  • Neurodevelopmental disorders of language: The case of Specific Language Impairment

 

2008. Διατμηματικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα ‘Διερμηνεία-Μετάφραση’, ΑΠΘ, 2007-8.

  • ‘Στοιχεία Γλωσσολογίας για διερμηνείς: Ψυχογλωσσολογία/Νευρογλωσσολογία’ (χειμερινό εξάμηνο). Υπεύθυνη: Kαθ. Κ. Boklund, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΑΠΘ.

 

    2007. Centre for Language and Communication, University of Amsterdam

  • New insights into Specific Language Impairment: Evidence from

(i) simultaneous bilingual acquisition of Greek and French by a French-Greek SLI child (ii) S-V agreement in Greek SLI and (un)impaired child Greek L2: A comparative approach    (1 εβδομάδα, ανταλλαγές Erasmus)

 

2006. University of Ferrara

  • Psycholinguistics   

  • Language Disorders in children

  • Specific Language Impairment

        (1 εβδομάδα, ανταλλαγές Erasmus)

 

2005. Vivian Smith Advanced Institute of the International Neuropsychological Society, Summer Institute, Xylocastro, Greece

  • Language in Williams syndrome: A cross-linguistic perspective.   Σεμινάριο 10 ωρών (Ιούλιος)

 

 ​​​Μεταπτυχιακό πρόγραμμα ‘Σπουδές στην Εκπαίδευση’, Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο.  2005-6

  • Γλωσσική ανάπτυξη (χειμερινό και εαρινό εξάμηνο)

 

2004. Dept. of Human Communication Science. University College London

Cross-linguistic aspects of Specific Language Impairment.

  • Διάλεξη στα πλαίσια του μαθήματος: The Cognitive Neuroscience of Language, Υπεύθυνη για το μάθημα και υπεύθυνη ύλης, Καθ. H. van der Lely. 3/04

 

2003/4-2005/6. Διατμηματικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα ‘Γλωσσική επικοινωνία και η Ελληνική ως δεύτερη ή ξένη’, ΑΠΘ

  • Εισαγωγή στην Ψυχογλωσσολογία (2003, 2005)

  • Ειδικά θέματα στην ανάπτυξη ξένης/δεύτερης γλώσσας: Νευρογλωσσολoγικές προσεγγίσεις (εργαστήριο) (2005)

  • Αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές (2003/4)

  • Aφασιολογία (2003/4)

        Υπεύθυνη καθ. Α. Αναστασιάδη, Τμήμα Φιλολογίας, ΑΠΘ.

 

2003. Department of Linguistics SOAS University of London (2003)

  • Διάλεξη στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Γλωσσολογίας:

  •  ‘Introduction to Experimental Psycholinguistics: a. Designing a psycholinguistic experiment b. Using SPSS for data analysis c. Discussing the findings in terms of neurolinguistic theory’.  12/03

 

2003. Department of Language and Linguistics, University of Essex

  • Διάλεξη στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Dept. of Language and Linguistics (υπεύθυνη Dr. Claudia Felser). University of Essex: ‘Language Disorders in Greek’.  1/03

 

2002/3. Διατμηματικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα ‘Γλωσσική επικοινωνία και η Ελληνική ως δεύτερη ή ξένη’, ΑΠΘ

 

  • Εισαγωγή στην Ψυχογλωσσολογία (2002)

  • Ειδικά θέματα στην Παθολογία της Γλώσσας (2002)

Υπεύθυνη Καθ. Α. Αναστασιάδη, Τμήμα Φιλολογίας, ΑΠΘ.

                                     

ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ

2009. Dept. of linguistics, University of Groningen

  • Specific Language Impairment in children. Διάλεξη 2 ωρών, BA in Neurolinguistics (4/09)

 

2007. Centre for Language and Communication, University of Amsterdam

  • The Greek Deaf Community: Preliminary investigations. Διάλεξη, BA in Deaf Studies, University of Amsterdam (1 εβδομάδα, 5/07)

 

2004-. Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΑΠΘ

  • Εισαγωγή στην Ψυχογλωσσολογία

  • Ψυχογλωσσολογία Ι

  • Ψυχογλωσσολογία ΙΙ

  • Εισαγωγή στην Νευρογλωσσολογία

  • Νευρογλωσσολογία Ι

  • Αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές

  • Νευρογλωσσολογία (προσφερόμενο και από τα Τμήματα Φιλολογίας και Ψυχολογίας, ΑΠΘ)

  • Εισαγωγή στις επιστήμες γλώσσας

  • Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: Ταξινόμηση και εκπαιδευτική παρέμβαση (προσφερόμενο και από το Τμήμα Ψυχολογίας, ΑΠΘ)

  • Μεθοδολογία της  έρευνας πεδίου

  • Πειραματική Ψυχογλωσσολογία

2005-7. Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΑΠΘ

  • Επίβλεψη πρακτικής άσκησης προπτυχιακών φοιτητών του τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΑΠΘ στο αντικείμενο: Εφαρμογές Νευρογλωσσολογίας, ΕΠΕΑΕΚ, Υπεύθυνος για το ΕΠΕΑΕΚ: καθ. Α. Μπουσμπούκης. Οι δραστηριότητες της πρακτικής άσκησης παρουσιάστηκαν σε ημερίδα του τμήματος (12/07).

 

2001-3. Τμήμα Λογοθεραπείας, ΤΕΙ Ηπείρου

  • Νευρογλωσσολογία                                                                           (σεμινάριο)

  • Διαταραχές επικοινωνίας ατόμων με αφασίες και συναφείς διαταραχές (σεμινάριο)

  • Γλωσσολογία                                                                     (εξαμηνιαίο μάθημα)

  • Γλωσσικές διαταραχές (σχολικής και εφηβικής ηλικίας) (εξαμηνιαίο μάθημα)

  • Mέθοδοι έρευνας των κοινωνικών επιστημών                  (εξαμηνιαίο μάθημα)

 

 

2002. Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης

  • Ψυχολογία της γλώσσας

  • Σεμινάριο σε εξειδικευμένα θέματα Ψυχολογίας της γλώσσας (Παθολογία της γλώσσας)

 

2001. Τμήμα Εκπαιδευτικής και  Κοινωνικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

  • Λογοπαθολογία

Επίβλεψη (πρακτική, εργασίες, διπλωματικές, διδακτορικά)

ΕΠΙΒΛΕΨΗ ΜΕΤΑΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ

Ιωάννα Τάλλη (2014-15). Short term memory and complex syntax in bilingual SLI. Επιτροπή Ερευνών ΑΠΘ (εύφημος μνεία)

Iωάννα Τάλλη (2017-19) Η συμβολή των γονιδίων στην πρόγνωση των δεξιοτήτων προφορικού λόγου των παιδιών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος. Χρηματοδότηση ΕΣΠΑ 2014-2020. ΠΡΑΞΗ: «Ενίσχυση Μεταδιδακτόρων Ερευνητών/Ερευνητριών» - MIS 5001552

Πολυξένη Κωνσταντινοπούλου (2021-22). Διδασκαλία ξένων γλωσσών σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική και ειδική εκπαίδευση: Μία διερεύνηση εκπαιδευτικού υλικού, μεθόδων διδασκαλίας και στάσεων. Χρηματοδότηση: Επιτροπή ερευνών ΑΠΘ

 

ΕΠΙΒΛΕΨΗ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΩΝ ΔΙΑΤΡΙΒΩΝ

  • Ιωάννα Τάλλη (2007-2010). ‘A cross-linguistic study on Specific Language Impairment and Developmental Dyslexia in French and Greek children’. Υποβολή 9/2010, Υποστήριξη 17/12/2010. Συνεπίβλεψη με την καθ. Liliane Charolles-Spreger (Laboratoire Psychologie de la Perception (UMR CNRS 8158),
    CNRS et Université Paris Descartes).  Βαθμός: Άριστα. Στα πλαίσια του Ειδικού Πρωτοκόλλου Συνεργασίας μεταξύ Τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΑΠΘ και Laboratoire Psychologie de la Perception (UMR CNRS 8158),
    CNRS et Université Paris Descartes (ΦΕΚ 720, Τεύχος Β, 16-4-09)

  • Πολυξένη Κωνσταντινοπούλου (2020). ‘Γλωσσική ανάπτυξη σε παιδιά με εστιακή εγκεφαλική βλάβη: Διερεύνηση των δυνατοτήτων γλωσσικής αποκατάστασης’  (Υπότροφος Επιτροπής Ερευνών ΑΠΘ).  

  • Θεοδώρα Μπαχούρου (2021) ‘Γλωσσικές και γνωστικές μέθοδοι κλινικής παρέμβασης στην Ειδική Γλωσσική Διαταραχή: Μια συγκριτική μελέτη της αποτελεσματικότητάς τους’

  • Υπό εξέλιξη

  • Μαργαρίτα ΠούληH εκδήλωση της Eιδικής Γλωσσικής Διαταραχής σε μονόγλωσσα και δίγλωσσα παιδιά: μια συγκριτική και πειραματική προσέγγιση γνωστικών και μνημονικών ικανοτήτων’

  • Κατερίνα Αφαντενού 'Κλινική μελέτη γλωσσικών ικανοτήτων και εκτελεστικών λειτουργιών σε παιδιά με γλωσσικά ελλείμματα'

  • Ιωάννα Μπουροτζόγλου ‘Perioperative language and cognitive assessment of Greek patients harboring brain tumors: Experimental study and educational implications’

  • Βασιλική Μέμτσα ‘Διαδικασία παραγωγής ουσιαστικών και ρημάτων για τη χαρτογράφηση της γλώσσας στον εγκέφαλο με τη χρήση του Διακρανιακού Μαγνητικού Ερεθισμού’

  • Μαρία Βουλγαράκη ‘Ανίχνευση αυτιστικής συμπτωματολογίας σε άλλες νευροαναπτυξιακές διαταραχές: Δεδομένα από το Σύνδρομο Williams και την Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή’.

  • Δέσποινα Κανάκη 'Μουσειακά προγράμματα για άτομα με ή χωρίς νοητική αναπηρία και γλωσσικά ελλείμματα

  • Ιωάννης Σταμάτης 'Η επίδραση κοινωνικοοικονομικών και κοινωνικοπολιτιστικών παραγόντων στις γλωσσικές επιδόσεις παιδιών τυπικής και μη-τυπικής ανάπτυξης'

  • Παναγιώτα Τσακιράλογλου 'Προγνωστικοί δείκτες για την εμφάνιση γλωσσικών και επικοινωνιακών ελλειμμάτων σε παιδιά προσχολικής ηλικίας'

Δεύτερη επιβλέπουσα/Μέλος τριμελών επιτροπών

  • Ολοκληρώθηκαν

  • Maρία Μεγγησίδου: ‘Using verbal Fluency tasks to investigate the lexicon in Greek speaking children with literacy and language disorders’.  (με την Chloe Marshall, κύρια επιβλέπουσα, Institute of Education, University College London). Ημερομηνία υποστήριξης. 14 Δεκεμβρίου 2018.

  • Bασιλική Κουκουλιώτη (2007-2013). ‘Ορισματική δομή και κλιτική μορφολογία: Μια συγκριτική μελέτη ανάμεσα σε ελληνόγλωσσους ομιλητές με αφασία και σημασιολογική άνοια’.  Με τη Μ. Σταύρου (Τμήμα Φιλολογίας, ΑΠΘ).

  • Πανορμίτσα Παπακαλοδούκα (ολοκληρώθηκε 2014). ‘Η μη γλωσσική επικοινωνία παιδιών με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή’. Με τη Χ. Παπαηλιού (κύρια επιβλέπουσα, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Πανεπιστήμιο Αιγαίου).

  • Μαριάννα Καρβάνη:  ‘H επίδραση του σακχαρώδη διαβήτη τύπου ΙΙ στις γνωστικές λειτουργίες των ασθενών. Διερεύνηση κινδύνου γνωστικής έκπτωσης’ (Με την Δ. Καπουκρανίδου, Τομέας Φυσιολογίας-Φαρμακολογίας, Ιατρικό Τμήμα ΑΠΘ)

Υπό εξέλιξη

  • Δήμητρα Μαμούλη:Νευρογλωσσολογικές διαταραχές σε μετωποκροταφικές άνοιες’. Με τον Δ. Καρακώστα (κύριος επιβλέπων Τομέας Νευροεπιστημών, Ιατρικό Τμήμα ΑΠΘ)

  • Βασιλική Ασλάνογλου ‘Παραγωγή Γραπτού Λόγου σε Παιδιά Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή’ Με την Γ. Ανδρέου (κύρια επιβλέπουσα, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας)

Επίβλεψη διδακτορικών φοιτητών στα πλαίσια προγραμμάτων ανταλλαγών (Erasmus)

Επίβλεψη του μεθοδολογικού μέρους της διδακτορικής διατριβής της Francesca Volpato με θέμα ‘Relative clauses in Italian deaf and hearing impaired children and adults’, CaFoscari (κύρια επιβλέπουσα, Καθ. Anna Cardinaletti. Ολοκληρώθηκε 2010).

 

ΕΠΙΒΛΕΨΗ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Ολοκληρώθηκαν:

ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (ΑΠΘ)

  • Μαριέτ Βαινά. Θέμα. Η αντίληψη του χιούμορ στο σύνδρομο Asperger: Πειραματική μελέτη και παιδαγωγικές/διδακτικές συνέπειες

  • Ελένη Βλέτση. Θέμα.  Χρόνος και όψη στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα.

  • Ασπασία Καρασούλη. Θέμα Λεξιλόγιο στο σύνδρομο Williams  

  • Ιωάννα Κίτσου. Θέμα. Η σύνθεση στη ΝΕ: μια πρώτη προσέγγιση με  έρευνα σε φοιτητές που διδάσκονται τη ΝΕ ως ξένη γλώσσα.

  • Κων/νος Κουτσανδρέας. Θέμα. Παραγωγή και κατανόηση του αόριστου χρόνου από παιδιά με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή.

  • Ματίνα Τασιούδη. Θέμα. Κατανόηση αναφορικών προτάσεων από παιδιά με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή. Ο ρόλος της μορφολογίας.

 

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΄ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ’, ΕΑΠ

  • Μαρία  Μαντάλα.  Θέμα: Μια μελέτη για την πρόσληψη της προφορικότητας του γραπτού λόγου στο πλαίσιο της σχολικής τάξης. Η περίπτωση των απομνημονευμάτων του Μακρυγιάννη.

ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΔΙΑΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗ ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ (ΑΠΘ & ΠΑΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ)

  • Αναστασία Γώγου.  Θέμα: Προτίμηση χεριού και ποδιού στην Ειδική Γλωσσική Διαταραχή και γλωσσικά ελλείμματα’. Μια πειραματική διερεύνηση της μεταξύ τους σχέσης.

  • Κατερίνα  Καλαϊτζίδου. Θέμα:  Μορφοσυντακτικές δομές στη βαρηκοΐα-κώφωση: παραγωγή αναφορικών  προτάσεων και κλιτικών αντωνυμιών σε επίπεδο πρότασης.

  • Θεοδώρα Μπαχούρου. Θέμα:  Γνωστική παρέμβαση στην Ειδική Γλωσσική Διαταραχή: Μια μελέτη περίπτωσης

  • Ελένη Σερμπέζη. Θέμα:  Η Θεωρία του Νου στην Ειδική Γλωσσική Διαταραχή.

  • Αιμιλία Τούμπλαρη. Θέμα: Παραγωγή αναφορικών προτάσεων από άτομα με αναπτυξιακή δυσλεξία.

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΣ, ΤΜΗΜΑ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ, ΑΠΘ

  • Άννα Τζόρου. Θέμα: Γλωσσικές και μνημονικές δοκιμασίες για τις Νοηματικές Γλώσσες: μια κριτική επισκόπηση της βιβλιογραφίας

  • Πολυξένη Εμμανουήλ. Θέμα: Διερεύνηση φωνολογικών και αναγνωστικών ικανοτήτων σε δίγλωσσους ομιλητές με αναπτυξιακή δυσλεξία: Μια συγκριτική μελέτη για την ελληνική και ιταλική γλώσσα.

  • Μαρίνα Λαλιώτη. Θέμα: Αξιολόγηση της Συμφωνίας Ρήματος-Υποκειμένου στην Ειδική Γλωσσική Διαταραχή και Αναπτυξιακή Δυσλεξία: Δεδομένα από την Ελληνική ως Γ1 και την Αγγλική ως Γ2.

  • Σοφία Ορφανίδου. Θέμα: Εκμάθηση ξένων γλωσσών από άτομα με μαθησιακές δυσκολίες: Μια κριτική επισκόπηση της βιβλιογραφίας

  • Σοφία Ρέκκα. Θέμα: Μνημονικές ικανότητες εκμάθηση νοηματικής γλώσσας: μια κριτική επισκόπηση της βιβλιογραφίας

 

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ: ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ, ΤΜΗΜΑ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ, ΑΠΘ

(ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ: https://ikee.lib.auth.gr/collection/Postgraduate%20Theses?ln=el)

  • Μαρία Βουλγαράκη Θέμα: Η Θεωρία του Νου στην Ειδική Γλωσσική Διαταραχή: Μια μελέτη παρέμβασης.

  • Μαλάμα Τένια Σιτσάνη Θέμα: Θεωρητικά τεκμηριωμένες μέθοδοι παρέμβασης σε εξειδικευμένους γλωσσικούς και γνωστικούς τομείς σε παιδιά με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή. Μια βιβλιογραφική επισκόπηση

  • Νεκταρία Σταθοπούλου Θέμα: Ο χρόνος, η όψη και η συμφωνία ρήματος-υποκειμένου σε ασθενείς με Αγραμματισμό και Ειδική Γλωσσική Διαταραχή: μια βιβλιογραφική επισκόπηση.

  • Δέσποινα Μπερμπερίδου Θέμα: Λεκτική βραχύχρονη μνήμη και γλωσσικές ικανότητες στο σύνδρομο Sotos: Μία μελέτη περίπτωσης.

  • Παναγιώτα Τσακιρπάλογλου Θέμα: Ρηματικό λεξιλόγιο παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος

  • Βασιλική Μέμτσα Θέμα: Επεξεργασία της ρηματικής όψης και του χρόνου στη νέα ελληνική: δεδομένα από δείγμα ενηλίκων και παιδιών με γλωσσικές διαταραχές

  • Αικατερίνη Αναστασίου: Κατανόηση μεταφορικού λόγου από παιδιά με πραγματολογικά ελλείμματα: Μια πειραματική μελέτη.

  • Θεοδώρα Κεχαγιά: Αξιολόγηση της ικανότητας εξαγωγής συμπεράσματος σε παιδιά με Ειδική Γλωσσική Διαραραχή και τυπικούς συνομηλίκους.

  • Χριστίνα Παπαδοπούλου Η Ειδική Γλωσσική Διαταραχή στην ιταλική γλώσσα: Μια βιβλιογραφική επισκόπηση

  • Ιωάννα Μπουροτζόγλου. Generalization of thcrapy gains from treated to untreated verbs in Greek: A single case experimental study of a PPA patient.

  • Χριστίνα Γαιτανίδου. Γλωσσική επεξεργασία και λεκτική βραχύχρονη μνήμη παιδιών με ΕΓΔ: δεδομένα από δομικά αμφίσημες αναφορικές προτάσεις

  • Δήμητρα Δέλλιου. Ελληνική Νοηματική Γλώσσα. Έργο για την αξιολόγηση της επανάληψης προτάσεων.

  • Στέλλα Σούρλα. Ρήματα εναλλασσομενης μεταβατικότητας σε παιδιά με ΑΓΔ.

  • Σουλτάνα Γεωργιάδου Θέμα: ‘Νευρογλωσσολογικό προφίλ ασθενούς με Σύνδρομο Aicardi: μελέτη περίπτωσης’

  • Iωάννα Ταραλάγκα   Θέμα: ‘Δομή ορίσματος στην Αφασία μετά από εγκεφαλικό και στην Πρωτοπαθή Προϊούσα Αφασία: Μια κριτική επισκόπηση της βιβλιογραφίας’

  • Λαρίσα Κουτσουρίδου. Θέμα: Μετωποκροταφική Άνοια και Γλώσσα - Μια Μελέτη Περίπτωσης.

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

  • Αικατερίνη Αράπογλου Θέμα: Κλινική μελέτη περίπτωσης παιδιού με Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή: Εφαρμογή προγράμματος γνωστικής παρέμβασης στη Λεκτική Βραχύχρονη Μνήμη, τη Φωνολογική Επίγνωση και την Ακουστική Διάκριση

  • Αικατερίνη Δαλακούρα  Θέμα: Αξιολόγηση της κατανόησης των καθολικών ποσοδεικτών σε παιδιά με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή: Μια μελέτη περίπτωσης

  • Ελευθερία Παπανικολάου Θέμα: Ειδική Γλωσσική Διαταραχή και Αφηγηματικές Δεξιότητες κατά την Προσχολική Ηλικία

  • Ευαγγελία Φρίγγη Θέμα: Η κατανόηση των αναφορικών προτάσεων από παιδιά με αυτισμό και ο ρόλος της μορφολογίας.

  • Φωτεινή Ηρακλείδου Θέμα: Η παραγωγή του αορίστου από παιδιά με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος.

  • Δήμητρα Τζελεπίδου  Θέμα: Κοινωνική και Συναισθηματική ανάπτυξη παιδιών με Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή.

  • Ελεάνα Καρυωτάκη Θέμα: Γνωστικές ικανότητες στην Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή

  • Xριστίνα-Ιωάννα Γεωργοσοπούλου Θέμα: Παραγωγή ρημάτων εναλλασσόμενης μεταβατικότητας από παιδιά με Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή και Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος

Δεύτερη επιβλέπουσα/Μέλος Τριμελούς Επιτροπής

Ολοκληρώθηκαν

MSc in IECL (INTERNATIONAL EXPERIMENTAL AND CLINICAL LINGUISITCS), UNIVERSITY OF POTSDAM

2η επιβλέπουσα

Mαρία Βόμβα  ‘Bilingualism or SLI? A Greek-German study’ (Mε την F. Adami, 1η επιβλέπουσα)

ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (ΑΠΘ)

Χάιδω ΑλεξιάδουΗ εκμετάλλευση των ψευδόφιλων μονάδων στην διδασκαλία της Ελληνικής ως ξένης σε γαλλόφωνους σπουδαστές’ (με την Ά. Αναστασιάδη, κύρια επιβλέπουσα)

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ‘ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ’ ΤΜΗΜΑ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΘ

Μαρία ΤυμβίουΜοντέλο παραγωγής δραστηριοτήτων μέσα από το Ενιαίο Πρόγραμμα σπουδών για τις Ξένες Γλώσσες με σκοπό την ανάπτυξη της Κριτικής Σκέψης και με βάση τη θεωρία της πολλαπλής Νοημοσύνης’ (Κύριος επιβλέπων, Α. Βεντούρης)

Θεοδώρα Δήμα. ‘Ηλεκτρονικά εργαλεία ανάπτυξης των δεξιοτήτων της Ξένης Γλώσσας στο πλαίσιο της συνεργατικής μάθησης: Πρόταση εργαλείου επιλογής λογισμικού για καθηγητές ΞΓ’. (Κύριος επιβλέπων, Α. Βεντούρης)

ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΔΙΑΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗ ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ (ΑΠΘ & ΠΑΝEΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ)

Βασίλης ΚοντοχρήστοςΑξιολόγηση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στον κινητικό συντονισμό και στις δεξιότητες χειρισμού’. (Κύρια επιβλέπουσα Α. Τσαπακίδου, ΑΠΘ)

Ειρήνη ΛιάπηΗ επίδραση του φύλου και της προτίμησης χεριού στην ευχέρεια χρήσης της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας’. (Κύριος επιβλέπων Γ. Γρούιος, ΑΠΘ)

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΣ, ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ

Χαρά Αναστασοπούλου ‘Η λεξική αμφισημία στην πρόγνωση της άνοιας’. (Χ. Μανουηλίδου, κύρια επιβλέπουσα, Πανεπιστήμιο Πατρών)

Άρτεμις Παπαπαναγιώτου. ‘Οι έννοιες του αφηρημένου και συγκεκριμένου στη σημασιολογική άνοια (με την Χ. Μανουηλίδου, κύρια επιβλέπουσα, Πανεπιστήμιο Πατρών)

Kωνσταντίνα Κορδούλη ‘Η επεξεργασία των συνθέτων της Νέας Ελληνικής στην πρωτοπαθή προοδευτική αφασία με αγραμματικό λόγο’ (Με την Χ. Μανουηλίδου, κύρια επιβλέπουσα, Πανεπιστήμιο Πατρών)

Χρήστος Παπατζάλας ‘Εκτελεστικές λειτουργίες και γλωσσική επιτέλεση στη νόσο Alzheimer: Δεδομένα από φωνολογική και σημασιολογική κατονομασία.  (Με την Χ. Μανουηλίδου, κύρια επιβλέπουσα, Πανεπιστήμιο Πατρών)

Γεωργία Ρουμπέα ‘Γραμματική και λεξική όψη στην ήπια γνωσιακή διαταραχή και τη νόσο Alzheimer’ (Με τους Θ. Μαρκόπουλο, κύριο επιβλέποντα και Χ. Μανουηλίδου, Πανεπιστήμιο Πατρών)

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ 

Δήμητρα Καραγιαννοπούλου. Γλωσσικές ικανότητες σε παιδιά με σύνδρομο Down’. (Με τη Γ. Ανδρέου, κύρια επιβλέπουσα)

Ελένη Γεροδήμου. ‘Η χρήση της τεχνικής της σταθερής χρονικής καθυστέρησης για την αποκωδικοποίηση λέξεων στο Σύνδρομο Down. Μελέτη περίπτωσης’ (με την Π. Σταυρούση, κύρια επιβλέπουσα)

Αφροδίτη Αντωνίου. ‘Γλωσσικές δεξιότητες παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος’ (Με τη Γ. Ανδρέου, κύρια επιβλέπουσα)

Γεώργιος Παπουτσής ‘Η αξιολόγηση της αναγνωστικής δεξιότητας ατόμων με ΔΑΦ και η      

     συμβολή του ρόλου της μνήμης’ (Με τη Γ. Ανδρέου, κύρια επιβλέπουσα)

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΚΑΙ ΤΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΤΜΗΜΑ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ, ΑΠΘ

Ευθαλία Τσούλη ‘Καταγραφή αναπαραστάσεων και απόψεων ως προς τη διαχείριση της δυσλεξίας στο σχολικό περιβάλλον και ειδικότερα στο ξενόγλωσσο μάθημα’. (Με τον Olivier-Patrick-Rene-Marcel Delhaye, κύριο επιβλέποντα)

ΠΜΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ ΝΑ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ, ΤΜΗΜΑ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ

Μαργαρίτα Ματσούκα ‘Διγλωσσία και εκφυλιστικές νόσοι. Σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα’. (Με τον Ι. Γαλαντόμο, κύριο επιβλέποντα)

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Μέλος τριμελούς επιτροπής για 6 διπλωματικές: (Ρομπογιανάκη Ευαγγελία-Μαρία, Γαλανοπούλου Ιωάννα, Κουτή Αλίκη, Χίου Μαρία, Βασιλείου Μαριάννα, Χαρέλη Χριστίνα)

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ: ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ, ΤΜΗΜΑ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ, ΑΠΘ

 Μέλος τριμελούς επιτροπής για 25 διπλωματικές. Για πλήρη κατάλογο: https://ikee.lib.auth.gr/collection/Postgraduate%20Theses?ln=el

  ΕΠΙΒΛΕΨΗ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Ηλίας Δρυστέλλας Γλωσσικά χαρακτηριστικά ασθενών με αφασία. Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας (κύριος επιβλέπων: Ν. Κατσαούνης)

 

EΞΩΤΕΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΤΡΙΑ/ΜΕΛΟΣ ΕΠΤΑΜΕΛΟΥΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

  • Για τη Διδακτορική Διατριβή (ΔΔ της Mαρίας Τσινταβή 'Επιτελική λειτουργικότητα σε δίγλωσσα παιδιά με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή', Επιβλέπουσα: Καθηγήτρια Χριστίνα Παπαηλιού, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (31/1/2022)

 

  •  Για τη Διδακτορική Διατριβή (ΔΔ της Κωνσταντίνας Κορδούλη Compound processing in neurodegenerative syndromes”. Επιβλέπουσα: Καθηγήτρια Άννα Ρούσσου, Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Φιλολογίας (13/1/2022)

 

  • Για τη Διδακτορική Διατριβή (ΔΔ της Aικατερίνης Φραγκοπούλου 'Pronoun reference in Greek speakers with Alzheimer’s Disease' Επιβλέπουσα: Καθηγήτρια Σπυριδούλα Βαρλοκώστα, Τμήμα Φιλολογίας, ΕΚΠΑ (17/6/2021)

 

  • Για τη Διδακτορική Διατριβή (ΔΔ) της Νατάσας Γεωργίου ‘Specific Language Impairment and Autism Spectrum Disorder: Distinct Disorders or Parts of the same Continuum?’ Επιβλέπων: Αναπλ. Καθηγητής Γεώργιος Σπανούδης, Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κύπρου, Ιανουάριος  (13/1/2021)

 

  • Για τη Διδακτορική Διατριβή (ΔΔ) της Σοφίας Τσακαλίδου ‘Διδασκαλία της ορθογραφημένης γραφής σε μαθητές Δημοτικού με δυσλεξία στο μάθημα της Γερμανικής ως Β΄ ξένης γλώσσας» Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΑΠΘ. Επιβλέπουσα: Αναπλ. Καθ. Χάρις Όλγα Παπαδοπούλου 3/12/2020

 

  • Για τη Διδακτορική Διατριβή (ΔΔ) του Bernand Amadeus Jaya Jap ‘ Semtence frequency and sentence processing in Standard Indonesian: Data from agrammatic aphasia and ERP.  University of Groningen, Supervisor: Prof. Roelien Bastiaanse,       Nοέμβριος, 2020 (12/11/2020) 

 

  • Για τη Διδακτορική Διατριβή (ΔΔ) της Μαρίας Χαλμπέ ‘Νευρογνωστικοί Υποτύποι της Αναπτυξιακής Δυσλεξίας’. Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Επιβλέπων: Καθ. Φίλιππος Βλάχος, Φεβρουάριος, 2020.

 

  • Για τη Διδακτορική Διατριβή της Μαρίας Μπασκίνη ‘Γνωστικοί μηχανισμοί που εμπλέκονται στη διατροφική συμπεριφορά’ Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Επιβλέπουσα: Αν. Καθ. Χαρίκλεια Πρώιου, Οκτώβρης, 2019

 

  • Για τη Διδακτορική Διατριβή (ΔΔ) του Νικόλαου Πανόπουλου (Τίτλος «Η ειδική διδακτική μεθοδολογία γλωσσικών δεξιοτήτων σε μαθητές με νοητικές αναπηρίες στην ενταξιακή δευτεροβάθμια εκπαίδευση»  Τμήμα Φιλολογίας, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Επιβλέπουσα: Επ. Καθηγήτρια Μαρία Δροσινού-Κορέα, Ιούλιος 2019.  

 

  • Για τη Διδακτορική Διατριβή (ΔΔ) του Κωνσταντίνου Μακανίκα (Τίτλος: «Λεκτικές και γνωστικές δεξιότητες στο σύνδρομο αποφρακτικής άπνοιαςυπόπνοιας και στη χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια» Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Επιβλέπουσα: Καθ. Γεωργία Ανδρέου, Ιούνιος, 2018.

 

  • Για τη Διδακτορική Διατριβή (ΔΔ) του Σωτήρη Μπεκάκου (Τίτλος: «Διαλεκττικά στοιχεία της Απουσίας και των Βασιλικάτων). Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. ΑΠΘ.  Επιβλέπων: Αν. Καθ. Γεώργιος Υψηλάντης, 2016

 

 

  • Για τη Διδακτορική Διατριβή (ΔΔ) της Κυριακής Στυλιανού (Τίτλος Παραγωγή και κατανόηση χιούμορ: Γνωστικές και γλωσσικές διαστάσεις του). Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κύπρου. Επιβλέπων: Αναπλ. Καθ. Γεώργιος Σπανούδης Μάιος, 2016

 

  • Για τη Διδακτορική Διατριβή (ΔΔ) της Βασιλικής Τσελά (Τίτλος: Αναγνωστικές και μορφοσυντακτικές δεξιότητες στην Ελληνική ως μητρική και στη Γαλλική ως ξένη γλώσσα σε μαθητές με ειδική διαταραχή της ανάγνωσης). Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Επιβλέπουσα: Καθ. Γεωργία Ανδρέου, Ιούνιος, 2015.

 

  • Για τη ΔΔ της Δήμητρας Κατσαρού (Τίτλος: Ανάπτυξη του λόγου και Γλωσσικές Δεξιότητες των παιδιών με Σύνδρομο Down). Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Επιβλέπουσα: Καθ. Γεωργία Ανδρέου, Δεκέμβρης, 2014.

 

  • Για τη ΔΔ του Δημήτρη Κασελίμη (Τίτλος: Νευροανατομική βάση των διαταραχών του προφορικού λόγου και της ανάγνωσης στην Ελληνική γλώσσα). Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Επιβλέπων: Καθ. Άκης Σίμος, Ιούνιος, 2014.

 

  • Για τη ΔΔ της Κατερίνας Κωνστάνζου (Τίτλος: The acquisition of tense and aspect in Greek typical development and specific language impairment) Τμήμα Φιλολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών. Επιβλέπουσα: Καθ. Σπυριδούλα Βαρλοκώστα, Ιούνιος 2014

 

 

  • Για τη ΔΔ της Μιχαέλας Νεραντζίνη  (Τίτλος: Syntactic deficits in the production and comprehension of Greek speakers with aphasia) Τμήμα Φιλολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών. Επιβλέπουσα: Καθ. Σπυριδούλα Βαρλοκώστα, Ιούλιος 2013

 

 

 

  • Για τη ΔΔ της Silvia Martinez-Ferreiro (Τίτλος: Towards a characterization of agrammatism in Ibero-Romance). European PhD programme in Cognitive Science and Language 19/4/2010, Supervisor Ass. Prof. Anna Gavarro, Universitat Autonoma de Barcelona

 

  • Για τη ΔΔ της Σοφίας Μαυραντζά (Τίτλος: Specific Language Impairment in Greek: A study of Agreement, Tense and the Determiner System), Dept. of Language and Linguistics, κύριος επιβλέπων: Prof. Harald Clahsen, 10/07/07 University of Essex