ΤΑΛΛΗ Ιωάννα
Talli
Ειδική Παιδαγωγική στην εκμάθηση και αξιολόγηση των ρομανικών γλωσσών
Νέα Πτέρυγα Φιλοσοφικής, 1ος όροφος
Δευτέρα 11:00-13:00, Τρίτη 11:00-13:00
1441/29-06-2021, τ. Γ'
talli@itl.auth.gr

2010      Διδακτορικό Δίπλωμα (Ph.D.) στην Ψυχολογία υπό το σχήμα διεθνούς συνεπίβλεψης διδακτορικών διατριβών (cotutelle international de thèse): 1. Université Paris Descartes, Institut de Psychologie, Laboratoire Psychologie de la Perception, Παρίσι, Γαλλία. 2. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσ/νίκης, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας.

2007     Μεταπτυχιακό Δίπλωμα (M.Sc.) στην Ειδική Αγωγή, λογοθεραπεία - συμβουλευτική. Ειδικότητα: Λογοθεραπεία – συμβουλευτική. Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Τομέας: Ειδική Παιδαγωγική και Ψυχολογία.

2004     Πτυχίο Σχολής Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών, Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, κατεύθυνση: Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες.

Χειμερινού εξαμήνου

Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

Ζητήματα αξιολόγησης ρομανικών γλωσσών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση

Εαρινού εξαμήνου

Εκπαιδευτικές εφαρμογές στην ειδική αγωγή: Διδασκαλία και εκμάθηση ξένων γλωσσών

Θέματα αγωγής λόγου στο πλαίσιο της ειδικής εκπαίδευσης

Διδάσκουσα σε μαθήματα εξαμήνου (χειμερινού και εαρινού) σε μεταπτυχιακά και προπτυχιακά προγράμματα σπουδών:

2022-2023 Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Ιταλικές σπουδές και επιστήμες της γλώσσας", ειδίκευση: Εκπαιδευτικές εφαρμογές στην εκμάθηση και αξιολόγηση δεύτερης/ξένης γλώσσας, Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Α.Π.Θ.

1. Διδασκαλία δεύτερης/ξένης γλώσσας σε άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (2ο εξάμηνο, εαρινό) 

2022-2023 Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Νευροεπιστήμες, νευρογλωσσολογία και εφαρμογές", Τμήμα Ιατρικής και Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Α.Π.Θ.

1. Κλινική Λογοπαθολογία (αυτόνομη διδασκαλία, 1ο εξάμηνο, χειμερινό) 

2021-2022 Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών Νευροαποκατάσταση, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Ιατρική Σχολή, διαλέξεις στα πλαίσια του  μαθήματος: Βασικές αρχές νευροαποκατάστασης (α' εξάμηνο). 

2018-2020 Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (διδάσκουσα Ν. 407/1980), εαρινό εξάμηνο.

1. Διαταραχές Λόγου, Ομιλίας και Επικοινωνίας (Στ΄εξάμηνο)

2. Εισαγωγή στις Επιστήμες Λόγου και Ακοής (Δ΄ εξάμηνο)

2015-2018  Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Γλωσσικές Διαταραχές και Εκπαιδευτική Παρέμβαση», Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Α.Π.Θ. (αυτόνομη διδασκαλία)

  1. Γλωσσική Ανάπτυξη και Διαταραχές Γραπτού Λόγου (2ο εξάμηνο, εαρινό)
  2. Θέματα Γλωσσικής Αξιολόγησης: Δοκιμασίες Γλώσσας (1ο εξάμηνο, χειμερινό)

2015-2018 Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας», Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (συνδιδάσκουσα)

  1. Σύγχρονες προσεγγίσεις στις αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές (α' εξάμηνο, χειμερινό)

2017-2020 Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων με προβλήματα Προφορικού και Γραπτού λόγου», Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο – Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. (αυτόνομη διδασκαλία, μέλος ΣΕΠ)

  1. Ενότητα ΕΑΓ 53 Προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου: Θεωρητικές προσεγγίσεις (συντονίστρια Σταυρακάκη Σταυρούλα)
  2. Ενότητα ΕΑΓ 52 Γλωσσική Επεξεργασία (συντονίστρια Ράλλη Ασημίνα)

2013-2014 Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Γνωστική και Κινητική Ανάπτυξη»  Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και Α.Π.Θ. (συνδιδάσκουσα)

  1. Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές

2013-2015 Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στη Λογοθεραπεία (B.Sc. Logopaedics), Akmi Metropolitan College, Department of Speech Therapy, σε συνεργασία με το Queen Margaret University, Εδιμβούργο, Σκωτία (αυτόνομη διδασκαλία)

  1. Experimental Linguistics & Psycholinguistics (5ο εξάμηνο, χειμερινό)
  2. Hearing Impairment (6ο εξάμηνο, εαρινό)
  3. Basics of Pedagogical Science and Special Education (Βασικές Αρχές Παιδαγωγικών και Ειδικής Αγωγής) (2ο εξάμηνο, εαρινό)

2012 Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (διδάσκουσα Ν. 407/1980)

1. Διαταραχές Λόγου και Επικοινωνίας (Στ΄εξάμηνο, εαρινό)

2021, 2022 Μέλος επιστημονικής επιτροπής κατακτηρίων εξετάσεων του τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

2022 Μέλος επιτροπή Επιστημονικού Περιοδικού "Πολύφιλος"

2022 Αναπληρωματικό μέλος Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής

2022 Μέλος Επιτροπής Πολιτικής Προστασίας 

Επίβλεψη διδακτορικών διατριβών ως κύρια επιβλέπουσα

Τσιτσιπά Κυριακή. Τίτλος διδακτορικής διατριβής: " Η παραγωγή γραπτού λόγου σε ελληνόφωνους μαθητές Γυμνασίου με Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή και Αναπτυξιακή Δυσλεξία: Συγκριτική μελέτη και ταυτόχρονη διερεύνηση του ρόλου των δεξιοτήτων προφορικού λόγου, των δεξιοτήτων μεταγραφής και της εργαζόμενης μνήμης". Τριμελής επιστημονική επιτροπή: Επικ. Καθ. Τάλλη Ιωάννα, Καθ. Ανδρέου Γεωργία, Καθ. Σταυρούλα Σταυρακάκη.

Καλαϊτζή Αγάπη. Τίτλος διδακτορικής διατριβής: "Αναγνωστική κατανόηση και Θεωρία του Νου σε παιδιά σχολικής ηλικίας με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος". Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τριμελής επιστημονική επιτροπή: Επικ. Καθ. Τάλλη Ιωάννα, Καθ. Σταυρούλα Σταυρακάκη, Αναπλ. Καθ. Συριοπούλου-Δελλή, Χριστίνα.

Κουτσιανάς Παντελεήμων. Τίτλος διδακτορικής διατριβής: "Διγλωσσία και Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή : Συγκριτική ανάλυση γλωσσικών και εκτελεστικών λειτουργιών μεταξύ μονόγλωσσων και δίγλωσσων παιδιών τυπικής ανάπτυξης και παιδιών με αναπτυξιακή γλωσσική διαταραχή". Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τριμελής επιστημονική επιτροπή: Επικ. Καθ. Τάλλη Ιωάννα, Καθ. Ανδρέου Γεωργία, Καθ. Σταυρούλα Σταυρακάκη. 

Μαρία-Ιωάννα Γκουντάκου. Τίτλος διδακτορικής διατριβής:«Γλωσσική παρέμβαση και γνωστική ενίσχυση σε παιδιά με δυσλεξία κατά την εκμάθησης της αγγλικής ως δεύτερη γλώσσα». Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τριμελής επιστημονική επιτροπή: Επικ. Καθ. Τάλλη Ιωάννα, Καθ. Σταυρούλα Σταυρακάκη, Καθ. Παντελιάδου Σουζάνα

Επίβλεψη διδακτορικών διατριβών ως μέλος τριμελούς επιστημονικής επιτροπής

Παναγιώτα Τσαρκιπάλογλου. Τίτλος διδακτορικής διατριβής: "Προγνωστικοί δείκτες για την εμφάνιση γλωσσικών και επικοινωνιακών ελλειμμάτων σε παιδιά παιδιών προσχολικής ηλικίας".Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τριμελής επιστημονική επιτροπή: Καθ. Σταυρούλα Σταυρακάκη (κύρια επιβλέπουσα), Επικ. Καθ. Τζητηρίδου Μ., Επικ. Καθ. Τάλλη Ιωάννα.

Ιωάννης Σταμάτης. Τίτλος διδακτορικής διατριβής: "Η επίδραση κοινωνικοοικονομικών και κοινωνικοπολιτιστικών παραγόντων στις γλωσσικές επιδόσεις παιδιών τυπικής και μη- τυπικής ανάπτυξης". Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τριμελής επιστημονική επιτροπή: Καθ. Σταυρούλα Σταυρακάκη (κύρια επιβλέπουσα), Καθ. Παπαηλιού Χριστίνα, Επικ. Καθ. Τάλλη Ιωάννα.

 

Επίβλεψη μεταπτυχιακών διπλωματικών εργασιών ως κύρια επιβλέπουσα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας», Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Γαλανοπούλου Ιωάννα (2017). Εκπαιδευτική παρέμβαση στην αναγνωστική δεξιότητα και στις δεξιότητες φωνολογικής επίγνωσης σε παιδί με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος.

Κουτή Αλίκη (2017). Η κατάρτιση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Κύπρου στις μαθησιακές δυσκολίες

Βασιλείου Μαριάννα (2018). Κλινική μελέτη περίπτωσης παιδιού με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ): Εφαρμογή θεραπευτικού προγράμματος στις δεξιότητες αφηγηματικού λόγου.

Ωραιοπούλου Δήμητρα (2018). Μαθησιακές δυσκολίες και οπτική βραχύχρονη μνήμη.

Χίου Μαρία (2018). Μελέτη Περίπτωσης Παιδιού Προσχολικής Ηλικίας με Αυτισμό και Διδασκαλία Κοινωνικών Δεξιοτήτων με τη Μέθοδο των Κοινωνικών Ιστοριών.

Χαρέλη Χριστίνα (2018). Η γλωσσική ανάπτυξη ενός παιδιού στο φάσμα του αυτισμού και η ενίσχυση της μέσα απο δημιουργικές δραστηριότητες παιχνιδιού.

Τσιπιτσούδη Ανατολή (2019). Η Σχέση Μορφοσυντακτικού Προφίλ και Βραχύχρονης Φωνολογικής Μνήμης Παιδιών με και χωρίς Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή .

Αναστασία Χόντα (2019). Η κατανόηση της συμφωνίας του αριθμού και της πτώσης στις Δευτερεύουσες Αναφορικές Προτάσεις.

Ευδοκία Τσαουσίδου (2020). Ακουστική εργαζόμενη, βραχύχρονη μνήμη και μαθησιακές δυσκολίες. Πρόγραμμα παρέμβασης.

Αναστασία Παπαδοπούλου (2020). Η διδασκαλία λεξιλογίου της αγγλικής γλώσσας σε παιδιά με αυτισμό και νοητική υστέρηση.

 

Επίβλεψη μεταπτυχιακών διπλωματικών εργασιών ως μέλος τριμελούς επιστημονικής επιτροπής

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας», Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Αράπογλου Αικατερίνη (2017). Κλινική μελέτη περίπτωσης παιδιού με ειδική γλωσσική διαταραχή: εφαρμογή προγράμματος γνωστικής παρέμβασης στη λεκτική βραχύχρονη μνήμη, τη φωνολογική επίγνωση & την ακουστική διάκριση.

Παπανικολάου Ελευθερία (2017). Ειδική γλωσσική διαταραχή και αφηγηματικές δεξιότητες κατά την προσχολική ηλικία.

Δαλακούρα Αικατερίνη (2017). Αξιολόγηση της κατανόησης των καθολικών ποσοδεικτών σε παιδιά δημοτικού με ειδική γλωσσική διαταραχή: μια μελέτη περίπτωσης.

Αποστολοπούλου Ιωάννα (2018). Ανάπτυξη του λεξιλογίου σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης από 0 έως 3,6 ετών που προέρχονται από αγροτική περιοχή.

Πανάγος Σωτήρης (2018). Εκτίμηση των ψυχοκοινωνικών επιπτώσεων των διαταραχών φώνησης με το εργαλείο Voice Handicap Index σε νηπιαγωγούς και δασκάλους πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: συγκριτική μελέτη.

Καρυωτάκη Ελεάνα (2018). Επιδόσεις σε έργα μη λεκτικής νοημοσύνης στην Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή (ΑΓΔ): Μπορεί να χρησιμοποιείται η μη λεκτική νοημοσύνη ως κριτήριο αποκλεισμού;

Φρίγγη Ευαγγελία (2018). Η κατανόηση των αναφορικών προτάσεων σε παιδιά με αυτισμό και ο ρόλος της μορφολογίας.

Πολυξένη Σαλαγκούδη (2019). Σημασιολογική ανάπτυξη και ποικιλομορφία σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης ηλικίας 1,5 έως 4 ετών.

Κοζυράκης Λεωνίδας (2019). Γνώσεις, απόψεις, πρακτικές ειδικών για την πρώιμη παρέμβαση στις αναπτυξιακές διαταραχές.

Αλβανού Αντιγόνη (2020). Γλωσσικές ικανότητες παιδιών δημοτικού σχολείου.

2017-2019 Μεταδιδακτορική έρευνα με υποτροφία από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών για 2 έτη με θέμα: Η συμβολή των γονιδίων στην πρόγνωση των δεξιοτήτων προφορικού λόγου των παιδιών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος. Κύρια ερευνήτρια. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Σταυρακάκη Σταυρούλα

2014-2015 Μεταδιδακτορική έρευνα με Εύφημο Μνεία από την Επιτροπή Ερευνών Α.Π.Θ. με θέμα: Συντακτική κατανόηση και λεκτική βραχύχρονη μνήμη σε μονόγλωσσα και σε δίγλωσσα παιδιά με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή. Κύρια ερευνήτρια. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Σταυρακάκη Σταυρούλα

2013-2014 Μεταδιδακτορική έρευνα με θέμα: Ο ρόλος της βραχύχρονης μνήμης σε κωφά και βαρήκοα παιδιά και η επίδρασή της στο λεξιλόγιο. Κύρια ερευνήτρια. Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Οκαλίδου Αρετή

2014-2018 Αναπληρωματικό μέλος της Ευρωπαϊκής Δράσης COST IS1406 με θέμα τις θεραπευτικές παρεμβάσεις στις γλωσσικές διαταραχές.

Τίτλος δράσης: Ενισχύοντας τις ικανότητες προφορικού λόγου στα παιδιά της Ευρώπης (και όχι μόνο): συνεργασία για τις θεραπευτικές παρεμβάσεις στα παιδιά με δυσκολίες στην κατάκτηση της μητρικής τους γλώσσας.

http://www.cost.eu/COST_Actions/isch/IS1406

2006-2010 Μέλος της Ευρωπαϊκής Δράσης COST A33 Action (2006-2010), που είχε ως αντικείμενο έρευνας τη φυσιολογική γλωσσική ανάπτυξη και τις γλωσσικές διαταραχές ενώ σκοπός της ήταν η διεξαγωγή μιας δια-γλωσσικής Ευρωπαϊκής έρευνας για την κατάκτηση της γλώσσας και τις διαταραχές γλωσσικής ανάπτυξης. http://www.cost.eu/domains_actions/isch/Actions/A33

https://www.researchgate.net/profile/Ioanna-Talli

https://scholar.google.com/citations?user=dW5B1cgAAAAJ&hl=en&oi=ao 

https://orcid.org/0000-0003-4923-7802

 

Α. Δημοσιεύσεις σε Διεθνή Επιστημονικά Περιοδικά με Κριτές

  1. Talli I., Kotsoni P., Stavrakaki S. and Sprenger-Charolles L. (2023). Assessing phonological short-term memory in Greek: Reliability and validity of a non-word repetition test. Frontiers in Psychology, 13, 904268. DOI: 10.3389/fpsyg.2022.904268
  2. Talli, I., Dovrolis, N., Hulas, A., Stavrakaki, S., Makedou, K. & Spyrou, G. (2022). Novel clinical, molecular and bioinformatics insights into the genetic background of autism. Human Genomics, 16(1), 39, 1-18.
  3. Talli, I. (2022). Trouble développemental du langage et trouble spécifique d’apprentissage de la lecture : rôle du vocabulaire et de la compréhension écrite. Enfance, 74(2), 233-253.
  4. Talli, I. & Sprenger-Charolles, L. (2020). Similitudes et différences entre les troubles de développement du langage oral et la dyslexie: décodage, compréhension écrite et orale d’énoncés et expression orale. A.N.A.E. Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 168, 1-13.
  5. Talli, I. (2020). Verbal short-term memory as language predictor in children with Autism Spectrum Disorder. Journal of Brain and Behavioral Science, 10, 200-219.
  6. Talli, I. & Emmanouil, P. (2020). Reading and Non-word Repetition Skills in Bilingual Developmental Dyslexia: The Case of a Greek - Italian Bilingual Dyslexic Adult. International Journal of Education, 12(2), 30-45.
  7. Talli, I. Stavrakaki, S. (2019). Short term memory, working memory, and linguistic abilities in bilingual children with Developmental Language Disorder. First Language., 40(4), 437-460. DOI: 10.1177/0142723719886954.
  8. Talli, I. (2019). Assessing written language in Greek: Validity and reliability considerations. The Educational Review, USA, 3(8), 87-95.
  9. Talli, I., Okalidou, A., Tsaligopoulos, M. (2018). The relation between short-term memory and vocabulary skills in Greek children with cochlear implants: The role of hearing experience. First Language38(4), 359-381.
  10. Lalioti, M., Stavrakaki, S., Manouilidou, C., Talli, I. (2016). Subject–verb agreement and verbal short-term memory: A perspective from Greek children with specific language impairment. First Language, 36(3) 279–294.
  11. Talli, I., Sprenger-Charolles, L., Stavrakaki S. (2016). Specific Language Impairment and Developmental Dyslexia: What are the boundaries? Data from Greek children. Research in Developmental Disorders, 49-50, 339-353. DOI: 10.1016/j.ridd.2015.12.014.

 

Β. Δημοσιεύσεις σε Ελληνικά Επιστημονικά Περιοδικά με Κριτές

12. Κεχαγιά Θ., & Τάλλη Ι. (2022). Αξιολόγηση της ικανότητας εξαγωγής συμπεράσματος σε παιδιά με Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή: Πιλοτική μελέτη και προκαταρκτικά συμπεράσματα. Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, 15(2), 23–47. DOI: 10.12681/jret.24209

13. Αράπογλου, Α., Σταυρακάκη Σ., Τάλλη, Ι. Βλασσοπούλου, Μ. (2018). Κατάρτιση και εφαρμογή προγράμματος γνωστικής παρέμβασης σε παιδί με Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή. Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας και εκπαιδευτικές προεκτάσεις. Φιλόλογος, τεύχος 171-172.

 

Γ.  Δημοσιεύσεις σε Διεθνείς Συλλογικούς Τόμους

  1. Talli, I., Sprenger-Charolles, L., Stavrakaki S. (2015). Is there an overlap between Specific Language Impairment and Developmental Dyslexia? New insights from French. In S. Stavrakaki (ed.) Specific Language Impairment: Current Trends in Research (LALD 58, pp. 57-87). Amsterdam & Philadelphia: John Benjamins.
  2. Talli, I., Stavrakaki, S., Sprenger-Charolles, L. (2013). Phonological and morpho-syntactic abilities in children with Developmental Dyslexia and Specific Language Impairment: Evidence from Greek. In S. Stavrakaki, P. Konstantinopoulou, & M. Lalioti (Eds.), Advances in Language Acquisition, (pp. 444-453). Cambridge, UK: Cambridge Scholars Press/CSP.

 

Δ. Δημοσιεύσεις σε Ελληνικούς Συλλογικούς Τόμους

  1. Τάλλη, Ι. (2021). Γλωσσικά χαρακτηριστικά στην Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή στην Ιταλική γλώσσα και προγράμματα παρέμβασης. Στο Σ. Σταυρακάκη (επιμέλεια συλλογικού τόμου) Λόγος και νόηση σε διαταραχές ενηλίκων και παιδιών (σ. 259-275). Βήτα Ιατρικές Εκδόσεις.
  2. Τάλλη, Ι. (2021). Διερεύνηση ικανοτήτων ακουστικής και οπτικής προσοχής σε παιδιά με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος. Στο Σ. Σταυρακάκη (επιμέλεια συλλογικού τόμου) Λόγος και νόηση σε διαταραχές ενηλίκων και παιδιών (277-292). Βήτα Ιατρικές Εκδόσεις.
  3. Τάλλη, Ι., Δημητριάδου, Μ. & Γιαζκουλίδου, Α. (2021). Σύνδρομο Down. Στο Μαλλεγιαννάκη, Α.-Χ. (επιμέλεια συλλογικού τόμου) Νευροψυχολογία των Γενετικών Συνδρόμων (σ. 85-112). Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg.
  4. Τάλλη, Ι. (2014). Ειδική Γλωσσική Διαταραχή και Αναπτυξιακή Δυσλεξία: ίδιες ή διαφορετικές διαταραχές; Στο Γ. Ανδρέου (εκδ.) Γλώσσα και Ειδική Αγωγή: Ψυχογλωσσική Προσέγγιση (σ. 43-56). Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Γ. Γιαχούδης & ΣΙΑ Ο.Ε. ISBN 978-960-6700-92-7
  5. Σταυρακάκη, Σ., Τάλλη, Ι. (2013). Η σχέση της Ειδικής Γλωσσικής Διαταραχής με την Αναπτυξιακή Δυσλεξία: Οριοθέτηση και αλληλοεπικάλυψη. Στο Μ. Βλασσοπούλου, Ε. Μantaka-Βrinkmann και Β. Μύρκoς (εκδ.) Λογοθεραπεία: Διεπιστημονική θεώρηση (σ. 47-52). Αθήνα: Ιατρικές Εκδόσεις Βήτα.

 

Ε. Δημοσιεύσεις σε Πρακτικά Συνεδρίων με Κριτές

  1. Talli, I., Stavrakaki, S. (2017). Verbal short term memory and receptive language abilities in bilingual children with Specific Language Impairment. Proceedings of the International Symposium on Monolingual and Bilingual Speech 2017 (ISMBS 2017)
  2. Talli, I., Stavrakaki, S. (2017). The effect of verbal short term memory on receptive language abilities in bilingual and monolingual children with Specific Language Impairment. In Botinis A. (ed.) Proceedings of the 8th Tutorial and Research Workshop on Experimental Linguistics (pp. 105-108). 
  3. Papadopoulou, C.O., Stavrakaki, S., Talli, I., Andreadaki, M. (2017). Teaching method effects on L3 (German as a foreign language) learners with learning difficulties. Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα, 37, 589-600. (Πρακτικά της 37ης Ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας του Α.Π.Θ.).
  4. Talli, I., Okalidou, A., Tsalighopoulos, M. (2015). The role of short-term memory in the vocabulary of children with cochlear implants. Proceedings of 22nd International Congress on the Education of the Deaf, ICED 2015. 
  5. Talli, I., Sprenger-Charolles, L., Stavrakaki, S. (2010). Phonological and morpho-syntactic abilities in Developmental Dyslexia and Specific Language Impairment: A comparative approach. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 6, 143-144.