MOUTI Anna

Pubblicazioni

PUBBLICAZIONI

TESI

    •   Μουτή Ά., (2011). Το γνωστικό στιλ ως παράγοντας διαφοροποίησης της επίδοσης και της βεβαιότητας σε δοκιμασίες κλειστού τύπου. Διδακτορική Διατριβή, ΑΠΘ. (Άριστα). (Τριμελής Επιτροπή: Υψηλάντης Γ. (Eπιβλέπων Καθηγητής), Τσοπάνογλου Α., Καμπάκη-Βουγιουκλή Π.).
    • Μουτή Ά., (2003). Η «αυθεντικότητα» κατά την αξιολόγηση της γλωσσομάθειας. Μεταπτυχιακή Εργασία, ΑΠΘ. (Άριστα). (Επιβλέπων καθηγητής: Τσοπάνογλου Α.)
    • Μουτή Ά., (2004). English Language Proficiency Tests in Greece. Διπλωματική Εργασία, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. (Άριστα). (Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Αντωνοπούλου Ν.)

 

LIBRI E CONTRIBUTI SU VOLUMI COLLETTIVI

    1. Υψηλάντης Γ. & Μουτή Ά. (2015). Ατομικές Διαφορές στην Απόκτηση/Εκμάθηση Δεύτερης Γλώσσας: Στιλ και Στρατηγικές Μάθησης». [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/4999
    2. Mouti A., Maligkoudi C. & Gogonas N. (2021). Assessing Language Needs of Adult Refugees and Migrants in Greece. ALTE Special Publication. https://www.alte.org/resources/Documents/ALTE%207th%20International%20Conference%20Madrid%20June%202021.pdf
    3. Gkaintartzi A., Mouti A., Papapostolou A. & Sarantopoulou P. (2021). Language education for refugees and migrants in the Greek context: the stories of language teachers within formal and non-formal educational settings. In Chatzidaki, A. & Tsokalidou, R. (eds). Challenges and Initiatives in Refugee Education: the case of Greece. Cambridge Scholars Publishing.
    4. Mouti, A., Kantzou, V., Manoli, P. (2021). ). Language Education to Refugee and Asylum-seeking Children in Greece in Non-formal settings.. In Μ. Matthaioudakis, Ε. Griva και Μ. Moumtzi (Eds.), Migration and Language Education in Southern Europe, Cambridge: Cambridge Scholars Publishing. https://www.cambridgescholars.com/product/978-1-5275-7245-4
    5. Τριανταφυλλίδου Λ, Μουτή Ά. & Κοκκινίδου Μ. (2020). «Διαβαθμισμένο Κατατακτήριο Τεστ Ελληνομάθειας: Από το Συμβατικό στο Ψηφιακό». Στο συλλογικό τόμο Η Νέα Ελληνική γλώσσα στον Παρευξείνιο Χώρο και στα Βαλκάνια: Ερευνητικές αποτυπώσεις και διδακτικές προσεγγίσεις. Εκδόσεις Σαϊτα. http://www.saitapublications.gr/2020/05/ebook.235.html?fbclid=IwAR18lnRvyrxmiHcaQ-j-7Pbk_q9cU7GwaHp7672dhb5K44kyWk7gyjVnG6g&m=1
    6. Μουτή Α΄ & Υψηλάντης Γ. (2019). «Διερεύνηση Γνωστικών Στιλ στο Ελληνικό Ακαδημαϊκό Περιβάλλον». Στo συλλογικό τόμο Ζητήματα Γλώσσας, Ετερότητας και Εκπαίδευσης. Εκδόσεις Gutenberg: Αθήνα.
    7. Mouti A., Rousoulioti Th. & Ypsilandis S.G. (2019). Test-Taking Strategies in L2 Language Assessment: Perceptions of L2 Learners in Greece and Cyprus. In Situating Strategy Use in the Greek Setting. Series Language’s parallels: Theory and teaching practice. Saita Publications. http://www.saitabooks.eu/2019/08/ebook.228.html
    8. Μουτή Ά. (2015). Στιλ Μάθησης και Γλωσσική ΕπίδοσηΣτο Θ. Ρουσουλιώτη & Β. Παναγιωτίδου (Επιμ.), Μοντέλα Αναλυτικών Προγραμμάτων για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας. Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας: Θεσσαλονίκη.

 

PUBBLICAZIONI SU RIVISTE

    1. Epsimari C. & Mouti A. (2021). Conceptual metaphors,  plurilingualism and second language acquisition: A refugee education case study. In Journal of Bilingual Education and Bilingualism. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13670050.2021.1982859
    2. Manoli, P., Mouti, A., & Kantzou, V. (2021). Children with a Refugee and Migrant Background in the Greek Formal Education: A Study of Language Support Classes. Multilingual Academic Journal of Education and Social Sciences, 9(1), 1–15.
    3. Πασιά Α. Μουτή Ά. (2021). «Δια Βίου Εκμάθηση Ξένων Γλωσσών: Επίπεδα Γλωσσομάθειας και εφαρμογές στην Ελληνική ως Γ2». Στο επιστημονικό περιοδικό Nέος Παιδαγωγός (τεύχος 23).
    4. Papapostolou A., Manoli P., & Mouti A. (2020). Challenges and Needs in the Context of Formal Language Education to Refugee Children and Adolescents in Greece. Journal of Teacher Education and Educators, 9 (1) , 7-22 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/jtee/issue/54091/653269
    5. Ypsilandis S.G. & Mouti A. (2019). Fairness and Ethics in Multiple Choice (MC) Scoring: An Empirical Study. Journal of Language and Education5(1), 85-97. https://doi.org/10.17323/2411-7390-2019-5-1-85-97
    6. Gkaintartzi A., Mouti A., Skourtou E., Tsokalidou R. (2019). Language teachers’ perceptions of multilingualism and language teaching: The case of the postgraduate programme “LRM”. Special Section: Language learning for and with refugees in higher education, Editors: Fiona Dalziel and Francesca Helm. Language Learning in Higher Education, 9(1), pp. 33-54. doi:10.1515/cercles-2019-0002
    7. Mouti A. & Ypsilandis S. G. (2018). Grammar and Vocabulary Testing Scores in L2 Reading. In International Journal of Language Testing and Assessment, 1(1) http://jurnal.unsyiah.ac.id/IJoLTA/issue/current
    8. Kantzou V., Manoli P., Mouti A. & Papadopoulou M. (2017). «Language Education for Refugees and Migrants. Multiple Case Studies from the Greek Context”. Περιοδικό Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης, τεύχος 3, σς 18-34. του τμήματος Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης,Α.Π.Θ. https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/dialogoi/article/view/15000
    9. Rousoulioti Th. & Mouti A.  (2016). “Dealing with unknown words in L2 Reading: Vocabulary Discovery Strategies and Lexical Inferencing Strategies”. Colombian Journal of Applied Linguistics, Vol. 18,1.  http://revistas.udistrital.edu.co/ojs/index.php/calj/article/view/9171 
    10. Mouti A. & Ypsilandis G. (2014). “Method Effect on test-takers’ performance and confidence in language tests”. In e-TEALS: An e-journal of Teacher Education and Applied Language Studies 5, 65-81.  http://ler.letras.up.pt/uploads/ficheiros/13089.pdf
    11. Τsopanoglou A., Ypsilandis G. & Mouti A., 2014. “Piloting a polychotomous partial-credit scoring procedure in MC tests”. Ιn the Special Issue on testing and  assessment in higher education. Language Learning in Higher Education, Journal of the European Confederation of Language Centres in Higher Education. http://www.degruyter.com/view/j/cercles.2014.4.issue-1/cercles-2014-0004/cercles-2014-0004.xml
    12. Μουτή Α. & Κοψίδου Ι., 2010. «Κριτήρια και Τρόπος Βαθμολόγησης στην Κατάταξη της Ελληνομάθειας». Στο Περιοδικό ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, τεύχος 133. http://www.neapaideia-glossa.gr/133.htm
    13. Κοψίδου Ι. & Μουτή Α., 2009. «Η Παραγωγή Προφορικού Λόγου σε Κατατακτήριο Τεστ Ελληνομάθειας.». Στο Περιοδικό Σύγχρονη Εκπαίδευση, τεύχος 156. http://ejournals.lib.auth.gr/1105-3968/article/view/1074
    14. Μουτή Ά., 2008. «Η Αυθεντικότητα στην Αξιολόγηση της Γλωσσομάθειας». Στο Περιοδικό Παιδαγωγική Επιθεώρηση, Τεύχος 46. http://www.pee.gr/?page_id=900
    15. https://dspace.lib.uom.gr/bitstream/2159/17196/1/mouti_p.178-p.194_2008.pdf
    16. Μουτή Ά., 2008. «Η Μέτρηση των Στιλ Μάθησης στην Αξιολόγηση της Ξένης Γλώσσας». Στο Περιοδικό Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, τεύχος 14. http://www.pi-schools.gr/download/publications/epitheorisi/teyxos14/035-050.pdf
    17. Markou V. & Mouti A., 2007. «Learning Styles meet Communication in the Language Classroom». In Primenjena lingvistika 7. Beograd-Novi Sad.

PUBBLICAZIONI SU ATTI DI CONVEGNI

    1.  Mouti A., Maligkoudi C. & Gogonas N. (in press). Language needs analysis of adult refugees and migrants through the CoE - LIAM Toolkit: Domains, communication themes and language use situations in tailor-made L2 material design. ISTAL 24 Proceedings.
    2.  Papapostolou A., Mouti A. & Gkaintartzi A. (in press).  Volunteers offering language support to young refugees in the Greek context. Στα Πρακτικά του Γλωσσολογικού Συνεδρίου «Τζαρτζάνεια 2018», Τύρναβος 23-24 Νοεμβρίου 2018. 
    3.  Papapostolou A. & Mouti A. (2020).  Implementing an innovative curriculum for young refugees in a non-formal educational setting in Greece. Ιn the Proceedings of the 4th International Conference “Education Across Borders”, Education in the 21st Century: Challenges and Perspectives. Florina, 19th – 20th October 2018. http://www.edu.uowm.gr/site/content/educbr2018_proccedings
    4. Ypsilandis G. & Mouti A. (2017). Examining on-line long-term vocabulary supportive feedback strategies. In the Proceedings of the International Conference, ICT for Language Learning (10th edition) Florence, Italy, 9 - 10 November 2017. https://conference.pixel-online.net/ICT4LL/files/ict4ll/ed0010/FP/1162-ETL2737-FP-ICT4LL10.pdf
    5. Μακρή Αι. , Παπαδοπούλου Μ., Τσοκαλίδου Ρ., Σκούρτου Ε. , Αρβανίτη Ε., Γκαϊνταρτζή Α., Κάντζου Β. , Μανώλη Π. , Μάρκου Ε. , Μουτή Ά., Παλαιολόγου Ν., Κίτσιου Ρ. (2017).  Tutor practices in new HOU programmes. Stories from the trenches: the case of LRM (Language Education for Refugees and Migrants). Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, 9,70-80. https://eproceedings.epublishing.ekt.gr/index.php/openedu/article/view/1331
    6. Ypsilandis G. & Mouti A. (2017). Investigating scoring procedures in language testing. In the Proceedings of ALTE 6th International Conference, Learning and Assessment: Making the Connections, Bologna, Italy | 3 - 5 May 2017  http://events.cambridgeenglish.org/alte2017-test/perch/resources/alte-2017-proceedings-final.pdf
    7. Κοψίδου Ι. & Μουτή Ά. (2015). Τεχνικές Αξιολόγησης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Στα Πρακτικά του 20ου Διεθνούς Συνεδρίου "Κοινωνική Παιδαγωγική, Διαπολιτισμικότητα, Συμβουλευτική και Ειδική Αγωγή", Πάτρα, 673-685. http://elppo.inpatra.gr/payments/-31-20-/1991--.html
    8.  Μουτή Ά, Υψηλάντης Γ. & Τσοπάνογλου Α. (2013). «Εξετάζοντας τη «δικαιότητα» στα τεστ πολλαπλής επιλογής». Στα Πρακτικά του 10ου Διεθνούς Συνεδρίου Ελληνικής Γλωσσολογίας, Κομοτηνή. http://www.icgl.gr/files/greek/93-965-972.pdf
    9. Κοψίδου Ι. & Μουτή Ά, (2011).  «Αξιολογώντας την Επάρκεια της Ελληνομάθειας για Ακαδημαϊκούς Σκοπούς». Στα Πρακτικά της 31ης Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας, Α.Π.Θ., Θεσσαλονίκη.  http://ins.web.auth.gr/images/MEG_PLIRI/MEG_31_265_277.pdf
    10. Κοψίδου Ι., Μουτή Ά. & Πασιά Α., (2011). Εξετάζοντας την Ελληνική  ως Δεύτερη/Ξένη για την Εισαγωγή  στην Ελληνική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Στα Πρακτικά (σε ηλεκτρονική μορφή/CD) του 2nd ESP Conference, TEI of Kavala, Καβάλα.
    11. Μουτή Ά., Κοψίδου Ι. & Κούλαλη Ε. (2010). «Η Κατανόηση Γραπτού Λόγου στην Επάρκεια της Ελληνομάθειας.» Στα Πρακτικά του  Συνεδρίου «Η διδακτική της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας», Νυμφαίο, Φλώρινα. http://linguistics.nured.uowm.gr/Nimfeo2009/praktika/files/down/kiriaki/aithusa1/moutiKopsiduKulaki.pdf
    12. Μουτή Ά., Πασιά Α., (2009). «Η Ειδική Χρήση στην Ελληνομάθεια». Στα Πρακτικά του 3ου Διεθνούς Συνεδρίου για τη Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως Ξένης Γλώσσας, ΕΚΠΑ, Αθήνα.
    13. Kopsidou I., Markou V., Mouti A., Rousoulioti Th., (2009). «Are strategies teachable? Developing Strategies in Foreign Language Education for more Autonomy».Στα Πρακτικά του 18th Symposium of Theoretical and Applied Linguistics, School of English, Aristotle University of Thessaloniki. http://www.enl.auth.gr/symposium18/papers/21_Kopsidou_Markou_Mouti_Roussoulioti.pdf
    14. Mouti A., (2008). «Test Takers’  Learning Styles and Language Test Task Types». Στα Πρακτικά του International Conference, English Language and Literature Studies: structures across cultures ELLSSAC, University of  Belgrade.
    15. Μουτή Ά., 2007. «Στιλ Μάθησης και Επίδοση στο Γλωσσικό Τεστ». Στα Πρακτικά του Διεθνούς Συνεδρίου για τη Διδακτική της Ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ξένης, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Φλώρινα .
    16. Μουτή Ά., 2006. «Συγκριτική Αξιολόγηση Γλωσσικών Τεστ». Στα Πρακτικά του 5ου Διεθνούς Συνέδριο για την Εκμάθηση της Ξένης Γλώσσας για Ειδικούς και Ακαδημαϊκούς Σκοπούς, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
    17. Μουτή Ά., 2006. «Τα Κείμενα στο Κρατικό Πιστοποιητικό Ελληνομάθειας.» Πρακτικά του 9ου Διεθνούς Συνεδρίου «Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και τα Ελληνικά ως Δεύτερη ή Ξένη Γλώσσα», Πανεπιστήμιο Πατρών. http://www.inpatra.gr/forum/praktika/synedrio2006/periexomena.php
    18.     Mouti A., 2006. “Specifying the appropriate balance among the language test evaluation criteria. Proceedings of International Conference “English Language and Literature Studies: Interfaces and Integrations”, University of Belgrade, Belgrade.
    19.     Μουτή Ά., 2005. «Αξιολόγηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Ελληνομάθειας ως προς την αυθεντικότητα.» Πρακτικά της 25ης Συνάντησης του τομέα Γλωσσολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Α.Π.Θ.
    20.      Μουτή Ά., 2005. «Οι δραστηριότητες στο Κρατικό Πιστοποιητικό Ελληνομάθειας».  Πρακτικά του 8ου Διεθνούς Συνεδρίου «Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και τα Ελληνικά ως Δεύτερη ή Ξένη Γλώσσα», Πανεπιστήμιο Πατρών. http://www.inpatra.gr/forum/praktika/synedrio2005/periexomena.php
    21.      Mouti A., 2005. “English Language Proficiency Tests for Specific Purposes in Greece”. In the Conference Proceedings of 1st ESP Conference on “Teaching Foreign Languages For Specific Purposes: A trend or a demand?”, Τ.Ε.Ι. Καβάλας, Καβάλα.
    22.      Μουτή Ά., Σκρεμμύδα Ν., 2005. «Η εξ αποστάσεως αυτοδιδασκαλία της ξένης γλώσσας. Διδακτικό υλικό και λεξικά στο Διαδίκτυο για την Ιταλική γλώσσα» Πρακτικά (σε CD) του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Πληροφορική και Εκπαίδευση, ΣΕΠΔΕΘ, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη.

 

MATERIALE EDUCATIVO

    1. Αραποπούλου Μ., Ζάγκα Ε., Ηλιοπούλου Κ., Μαλιγκούδη Χ., Μουτή Ά., Τσοκαλίδου Ρ. (2018). «Όταν οι πολιτισμοί συνομιλούν στο σχολείο: Ζητήματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης». Επιμορφωτικό Υλικό για την ενότητα Ε8 του Προγράμματος «Διαδρομές στη Διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης για διδάσκοντες στην Ελλάδα και το εξωτερικό 2017-2018" του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας.
    2. Κοψίδου Ι. & Μουτή Ά. (2017). Διδακτική πρόταση για το επίπεδο Α1 για εφήβους και ενηλίκους: Αναγνώριση Ταυτότητας. Ηλεκτρονικό υποστηρικτικό υλικό του νέου μοντέλου Αναλυτικών Προγραμμάτων (ΑΠ) του ΚΕΓ. http://www.greek-language.gr/certification/research/show.html?id=21
    3. Τακούδα Χρ. &. Μουτή Ά. (2017). Διδακτική πρόταση για το επίπεδο Β2 για εφήβους και ενηλίκους: Αναγνώριση (Επαγγελματικής) Ταυτότητας. Ηλεκτρονικό υποστηρικτικό υλικό του νέου μοντέλου Αναλυτικών Προγραμμάτων (ΑΠ) του ΚΕΓ. http://www.greek-language.gr/certification/research/show.html?id=18
    4. Τακούδα Χρ., Κοψίδου Ι., Μουτή Ά., Πασιά Α. & Κοκκινίδου Μ. (2016). Οδηγός για τις «Εξετάσεις Επάρκειας της Ελληνομάθειας» του Σχολείου Νέας Ελληνικής Γλώσσας.http://smg.web.auth.gr/wordpress/smg.web.auth.gr/httpdocs/wordpress/wp-content/uploads/2011/12/OdigosExetaseonEparkeiasSNEGFinal.pdf
    5. Αλεξανδρή, Κ.,, Αµβράζης, Ν., Βλέτση Ε., Κάλφα, Ά., Καρακολτσίδου, Μ., Κούλαλη, Ε., Μικρούλη, Σ., Μουτή, Ά., Νικολάου, Γ., Πασιά, Α., Σταυριανάκη, Κ., Σεχίδου, Ει. & Τακούδα, Χ. (2010). Αναλυτικό Πρόγραµµα Σχολείου Νέας Ελληνικής Γλώσσας Α1-Β2. Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης.  http://smg.web.auth.gr/wordpress/?page_id=570