ΠΜΣ - Διάλεξη Γεωργίου Σπανούδη

  • Posted on: 8 April 2019
  • By: tvmd

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Φιλοσοφική Σχολή

Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

 

ΠΜΣ 'Επιστήμες της γλώσσας και του πολιτισμού'

Κατεύθυνση 'Γλωσσικές διαταραχές και εκπαιδευτική παρέμβαση'

 

Διάλεξη

Αναπλ. Καθ. Γεώργιος Σπανούδης, PhD

Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κύπρου

 

"Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή: Μελετώντας την αλληλεπίδραση της γλώσσας με τις γνωστικές διεργασίες"

Παρασκευή 12/4/2019

10:00-11:00

Αίθουσα 105Α, ΝΚ ΦΛΣ

 

 

Η Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή (ΑΓΔ, αποκαλείται επίσης και Ειδική Γλωσσική Διαταραχή, ΕΓΔ) είναι μια κοινή αναπτυξιακή διαταραχή που περιλαμβάνει τη μεγαλύτερη ομάδα ατόμων με ειδικές ανάγκες στα παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας. Περίπου το 7% του πληθυσμού αναμένεται ότι θα παρουσιάσει αναπτυξιακές γλωσσικές δυσκολίες. Οι αιτιολογικοί παράγοντες που οδηγούν στην εκδήλωση της ΑΓΔ δεν είναι ακόμη γνωστοί και τα τυπικά γλωσσικά χαρακτηριστικά φαίνεται να διαφέρουν από γλώσσα σε γλώσσα. Στην παρούσα ομιλία θα εστιάσουμε την προσοχή μας σε τρεις μελέτες που αναδεικνύουν τα ασαφή κατηγορικά όρια της ΑΓΔ ως διαταραχής και τα προβλήματα διαφοροδιάγνωσης που μπορεί να αντιμετωπίσει ο σχολικός ψυχολόγος. Η πρώτη μελέτη αφορά στις πραγματολογικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με ΑΓΔ, η δεύτερη στα προβλήματα κατανόησης κειμένου, ενώ η τρίτη αναλύει το ζήτημα της συνοσηρότητας της ΑΓΔ με την ειδική αναγνωστική δυσκολία (δυσλεξία). Τέλος, οι θεωρητικές και πρακτικές εφαρμογές των ευρημάτων των τριών μελετών θα συζητηθούν περιεκτικά στο πλαίσιο του μοντέλου πολλαπλών ελλείψεων του Pennington (2006).

 

Pennington B. F. (2006). From single to multiple deficit models of developmental Disorders, Cognition,101(2), 385–413.

 

Σύντομο Βιογραφικό

 

Ο Γιώργος Σπανούδης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου. Σπούδασε Ψυχολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και στο Πανεπιστήμιο Κύπρου. Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν τη γνωστική και γλωσσική ανάπτυξη, τις αναπτυξιακές μαθησιακές δυσκολίες και τις ψυχοφυσιολογικές βάσεις της αναπτυσσόμενης νοημοσύνης. Έχει δημοσιεύσει σε συνεργασία 2 βιβλία και πάνω από 50 επιστημονικές εργασίες σε τοπικά και διεθνή περιοδικά και σε πρακτικά διεθνών συνεδρίων και είναι κύριος ερευνητής ή συνεργάτης σε διάφορα διεθνή ερευνητικά προγράμματα που έχουν χρηματοδοτηθεί τόσο από διεθνείς όσο και εθνικούς οργανισμούς.

 

Κατηγορία: